Godmorgon!

Hejhopp! nu har jag vaknat, vaknade faktiskt redan klockan 10.00. chockade (; ? haha!
kollade på blue water high sen blev det frukost med mamma.
just nu så sitter jag mest här och knappar på mitt rosa tangentbord, nyss varit in och kollar på min bilddagbok ;p det är ju ett måste när man vaknat !(;
ska faktiskt gå och lägga mig i sängen och fortsätta läsa min bok, som jag började på igår. ännu chockade? hatar att läsa böcker, har bara läst Eva&Adam böckerna när jag var mindre också kanske 3 andra böcker i min ålder nu. Fast denna är riktigt bra "det sa jag om den förra också, som jag läste 10 sidor i"
denna handlar om en kvinna i Pakistan "sann bok" som ska bli bortgift, men hennes äldsta syster måste bli det först, och kvinnan blir förälskad i grannen och har ett hemligt förhållande med honom men när föräldrarna och släkten får reda på det så blir hon en skamm för byn och därför bränner dom henne, så nu får man följa hennes liv och hur hon har överlevt ett hedersmord.
själv tycker jag att det är SJUKT hur fan man kan göra så, hedersmord? så jävla hemskt! stackars kvinnor som får gå och kolla ner i marken för att inte möta någon mans blick, eller blir en skamm för byn bara för att hon synts ensam ute i byn utan någon äldre o.s.v. herregud säger jag bara! blir så förbannad när jag läser eller hör om folk som vaarit med om hedersmord.
men nu ska jag läsa, hoppas jag läser klart den en dag ;p

KYSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0