Godnatt. (s)

nu är det snart midnatt, sitter och lyssnar om och om igen på en låt som jag hittade på mottagna filer, "har ju ingen annan musik just inatt iochmed min bror har hårddisken hemma hos sig över natten ;p "
iaf, så är jag nästan trött på låten och det betyder att jag ska sova strax haha!
kolla klart bilddagboken, sen ska jag lägga mig och läsa lite på min nya bok SÅLD. Den är värd att läsa, även den boken är en sann historia från Zana Muhsen som såldes av sin egen pappa till en okänd man i Jemen. Hennes syster blir även såld,och hennes 2 andra syskon. Här får man läsa om när hon berättar om det själv, Att bli såld av sin egna far till en man i hans hemland för 26.000kr är sjukt, hur kan man sälja sina döttrar?! förstår fan inte det, men är man psykiskt jävla äckligt sjuk så är man.. tyvärr är det många idag som blir det, för många tyvärr. Jemen är idag ett av världens fattigaste land, men det visste inte dom för deras far hade berättat om hur vackert landet var men istället kommer dom till ett smutsigt, fattigt och mycket äckligt land.... Hennes mamma letar efter döttrarna i flera år, och finner tillslut Zana men inte den andra dottern Nadia. Hon är än idag kvar i Jemen där hon fött tre barn och lever i fattigdom, våldtäckter, misshandel mm.
Nu vet ni lite om boken, så försök hitta den om ni är intresserade av sanna berättelser ... blir så arg när jag läser den.
men nu kom jag in på fel spår ;p ska faktiskt börja läsa nu, och skicka ett gulligt sms till min pojkvän som ligger och sover ;p

xoxo /Celina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0