Socionomlinjen.



Idag kom svaret om högskola, så tänkte berätta om grunden till mitt val och så :)

Det började när jag va 13 år, hamnade i ett dåligt umgänge där dom drack, knarkade, tog bilar, gjorde inbrott osv. Jag själv va då en omogen tonåring och förstod inte att de va allvar i de vi/dom gjorde men när jag sen fick utegångsförbud på utegångsförbud varje lov så började jag få upp ögonen och förstå vad de va för folk jag umgicks med.

Sedan dess har jag velat arbeta som socionom. Hjälpa barn och tonåringar som har det svårt bland vänner eller som lever med missbrukarföräldrar, som lever i misär. Det är min dröm att få jobba som socionom och hjälpa vilsna barn och ungdomar, hjälpa dom till ett bättre liv.

Fick svar idag att jag INTE kom in på högskolan.... Jag brast i gråt, eftersom det är min dröm, och kan verkligen inte tänka mig något annat... Men står nu som reserv, och hoppas på det.

KYYSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0