myskväll med mamma (aa <3

ett tag sen jag satt hemma och bara ägnade mig åt mamma (= iaf, så satte vi oss vid tvtidningen och kollade lite om där va någon film, hittade en där kl 20.00 som vi bestämde oss för att se. men tills dess så satte vi på en annan: Familjen är bäst. Det va ju dock inte den bästa filmen jag har sett X) ,typ skit tråkig men vafan! gick att se en skön söndaghaha.
sen satte vi på den som va på tv.

Mamma vid 16.
den handlade om en 16årig tjej som blev med barn och bestämde sig för att behålla den, hennes mor uppfostrade sonen medans tjejen gick i skolan som vanligt. Dom lotsades som att det va hennes lillebror, och inte hennes egna son. Tillsist berättade hon de för pappan till sonen, Brad. och han fick en chock men bestämde sig för att stötta henne och adopterade sonen till hennes simlärare&sexualkunskaps lärare som försökt få barn men aldrig fått de...
hemskt att en 16åring blir med barn, att bli mamma när man är 16år tycker jag är alldeles för ung. man är inte mogen för det, och man ska fullfölja sina drömmar och då ska inte ett barn få komma emellan, för ett barn kan man få när man vet det är vid rätt tillfälle, och man vet att man har hittat den rätta. men jovisst, det kan ju hända vem som helst som slarvar med t.ex. då p-piller. Tänk ungdommar (: va försiktiga med de, för det är något allvarligt.
hade jag blivit gravid nu hade jag mått väldigt dåligt psykiskt, hade nog inte behållt de men hade faktiskt inte förvånat mig om jag gjort de, för sån som jag är så ... ja.  vill inte "döda" en människa, även om den inte kommit ut till världen. men ushc så svårt,och svårare att adoptera bort den ... Bästa är abort men usch :/ ta absolut inte abort som ett preventinmedel kära folk.

kollade även på filmen: Wimbledon, överbra film faktiskt, även om de handlade om Tennis (; vilket inte intresserar mig så himla mycket haha. men nu ska jag sitta här lite bara och ta det lugnt vid datan sen sooova (=
gonatt alla! hoppas ni haft en trevlig kväll.



KYSS!
älskar robin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0