Stenad till döds..



Den unga amerikanskan Catherine Mulligan följer sin stora kärlek Hamid till Iran och konverterar till islam. En dag våldtas hon av en granne, men får av en advokat rådet att mörka händelsen eftersom anklagelserna lika gärna kan komma att tolkas som otrohet. Oförutsedda omständigheter gör att hon ändå döms efter Sharialagarna - till döden genom stening. Hennes enda hopp är rättsaktivisten Sarah Azimi som slutligen lyckas få Hamid på sin sida. När dagen för dödsdomen närmar sig, kidnappar han en grupp inflytelserika iranska affärsmän i utbyte mot Catherine. De kommande 48 timmarna ska bli avgörande för dem alla...

"The Stoning" är en stark, omskakande och spännande kärlekshistoria i skuggan av nutidens mest barbariska rättssystem. Filmen har skapat stor kontrovers världen över och är gjord till minne av alla kvinnor som stenats till döds.


Denna filmen såg jag och mamma precis, en av de värsta filmerna jag sett!
Förstår inte hur folk kan vara så jävla grymma mot en annan människa, inte känna något utan bara tänka " du ska dö" .
Kvinnor har ingen rätt, dom behandlas värre än hundar. Tänk att dödas som flicka i den religionen, så grymt....
Jag hade aldrig fått för mig att konvertera till Islam!!

denna filmen är ett måste att se!

KYYSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0